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Ataque a PSN

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  1. #1
    Yonki de Hielo y Fuego Avatar de dejuanito
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Rumor: Sacado de psnow.

    Rebug, el motivo de la caída de PSN

    Según un artículo publicado en Reddit por el usuario chesh420, supuesto moderador de PSX-Scene, el lanzamiento de Rebug (un firmware no oficial para PlayStation 3) es el verdadero motivo de la desactivación del servicio online PlayStation Network por parte de Sony Computer Entertainment.

    Recientemente se ha podido leer varios rumores sobre la causa de la desactivación de PlayStation Network en la madrugada del jueves, desde pérdida de información en la base de datos de la compañía japonesa hasta robos de información personal de los usuarios. Sin embargo, el motivo real que ha causado la caída del servicio podría ser Rebug, un firmware no oficial que permitía a las consolas hackeadas conectarse a la red PSN para desarrolladores. Además, dicho firmware ofrecía la posibilidad de introducir información bancaria falsa para descargar cualquier contenido de PlayStation Store de manera gratuita.

    El pasado 23 de abril anunciaron mediante su blog oficial la desactivación del servicio llevado a cabo la madrugada del jueves debido a una intrusión externa en su red, y el 24 de abril comunicaron que están reconstruyendo el sistema para reforzar la seguridad de la infraestructura. Cinco días después de la desactivación de PlayStation Network, Sony todavía no se ha pronunciado claramente sobre el asunto, dejando a 50 millones de personas con la duda de si su información personal está a salvo o no.
    Fox Ender, FireRouteR, fjcblanco y 3 usuarios han agradecido esto.


  2. #2
    experto Avatar de nandub@
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Vaya tela, la que se puede estar liando...me da que de ser asi,esto irá para largo...que putada...
    saludos

  3. #3
    Geek Master  Avatar de Cantagalli
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Cita Iniciado por dejuanito Ver mensaje
    Rumor: Sacado de psnow.

    Rebug, el motivo de la caída de PSN

    Según un artículo publicado en Reddit por el usuario chesh420, supuesto moderador de PSX-Scene, el lanzamiento de Rebug (un firmware no oficial para PlayStation 3) es el verdadero motivo de la desactivación del servicio online PlayStation Network por parte de Sony Computer Entertainment.

    Recientemente se ha podido leer varios rumores sobre la causa de la desactivación de PlayStation Network en la madrugada del jueves, desde pérdida de información en la base de datos de la compañía japonesa hasta robos de información personal de los usuarios. Sin embargo, el motivo real que ha causado la caída del servicio podría ser Rebug, un firmware no oficial que permitía a las consolas hackeadas conectarse a la red PSN para desarrolladores. Además, dicho firmware ofrecía la posibilidad de introducir información bancaria falsa para descargar cualquier contenido de PlayStation Store de manera gratuita.

    El pasado 23 de abril anunciaron mediante su blog oficial la desactivación del servicio llevado a cabo la madrugada del jueves debido a una intrusión externa en su red, y el 24 de abril comunicaron que están reconstruyendo el sistema para reforzar la seguridad de la infraestructura. Cinco días después de la desactivación de PlayStation Network, Sony todavía no se ha pronunciado claramente sobre el asunto, dejando a 50 millones de personas con la duda de si su información personal está a salvo o no.
    LAMENTABLE!! Y cada vez que saquen algun rebug de estos nuevos van a chapar el PSN 15 o 20 dias??

    Renovando LIVE en 5....4....3....2....1....

  4. #4
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Bueno, mejor un cierre preventivo que no darse cuenta de que nos están robando los datos bancarios. Por mi parte, cuando se pueda volver a entrar, voy a eliminar los datos de la tarjeta y cuando quiera comprar algo, pues con las tarjetas de prepago.

    Saludos.
    Philips 9632 + 5405 32" / PS3 60 + 320 Gb / NAD 325 BEE / SONY MDR-V7 / IPAD 2 16Gb + 64Gb / Google Galaxy Nexus / Kindle

  5. #5
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    yo tengo puesta la cybertarjeta y con saldo 2.10 euros creo ¡¡

    P.d. tengo mono¡¡¡

  6. #6
    DEXTER MORGAN RULES Avatar de serces
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Yo tb...tengo ganas de sacaros los ojos con los pulgares a alguno...



  7. #7
    WEGO !! Avatar de TRUENOAZUL
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Pues a mi se me ocurrió meter el f1 y al acabar de actualizarlo los trofeos a 0%
    No he vuelto a jugar a nada por si acaso

    La que se puede liar como se pierdan cuentas y trofeos, la virgen

    Yo me bajé el age of empires 3 + expansiones y me ha salido un callo en la muñeca de darle tanto con el raton. Si es que dónde se ponga un dualcrunch

    A ver si mañana está solucionado Salud !!
    i5 2500k@4200GHz 16gRAM 2400EXtremeMemoryProfile
    GTX670
    Spoiler Spoiler:

    ps3: TRUENOAZUL 360: xxTHUNDERBLUExx EA/PC: T3UENOAZUL Battletag: T3UENOAZUL#2632

  8. #8
    DEXTER MORGAN RULES Avatar de serces
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Cita Iniciado por TRUENOAZUL Ver mensaje
    Pues a mi se me ocurrió meter el f1 y al acabar de actualizarlo los trofeos a 0%
    No he vuelto a jugar a nada por si acaso

    La que se puede liar como se pierdan cuentas y trofeos, la virgen

    Yo me bajé el age of empires 3 + expansiones y me ha salido un callo en la muñeca de darle tanto con el raton. Si es que dónde se ponga un dualcrunch

    A ver si mañana está solucionado Salud !!


    se te han quedado a cero los trofeos??

    tampoco es que sea algo muy importante, pero fastidiaría un poco...al que menos a fieruchi



  9. #9
    PEN
    PEN está desconectado
    (a)bort, (r)etry, (p)anic Avatar de PEN
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    Predeterminado Re: Ataque a PSN

    Atención porque SONY confirma que se han comprometido los datos de usuario, incluidas tarjetas de crédito.

    Ni puta gracia

    http://blog.us.playstation.com/2011/...-and-qriocity/

    Thank you for your patience while we work to resolve the current outage of PlayStation Network & Qriocity services. We are currently working to send a similar message to the one below via email to all of our registered account holders regarding a compromise of personal information as a result of an illegal intrusion on our systems. These malicious actions have also had an impact on your ability to enjoy the services provided by PlayStation Network and Qriocity including online gaming and online access to music, movies, sports and TV shows. We have a clear path to have PlayStation Network and Qriocity systems back online, and expect to restore some services within a week.
    We’re working day and night to ensure it is done as quickly as possible. We appreciate your patience and feedback.
    Valued PlayStation Network/Qriocity Customer:
    We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:
    Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
    Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and
    Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.
    We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.
    Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state, zip), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained.
    For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.
    To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant, to review your account statements and to monitor your credit reports. We are providing the following information for those who wish to consider it:
    U.S. residents are entitled under U.S. law to one free credit report annually from each of the three major credit bureaus. To order your free credit report, visit www.annualcreditreport.com or call toll-free (877) 322-8228.
    We have also provided names and contact information for the three major U.S. credit bureaus below. At no charge, U.S. residents can have these credit bureaus place a “fraud alert” on your file that alerts creditors to take additional steps to verify your identity prior to granting credit in your name. This service can make it more difficult for someone to get credit in your name. Note, however, that because it tells creditors to follow certain procedures to protect you, it also may delay your ability to obtain credit while the agency verifies your identity. As soon as one credit bureau confirms your fraud alert, the others are notified to place fraud alerts on your file. Should you wish to place a fraud alert, or should you have any questions regarding your credit report, please contact any one of the agencies listed below.
    Experian: 888-397-3742; www.experian.com; P.O. Box 9532, Allen, TX 75013
    Equifax: 800-525-6285; www.equifax.com; P.O. Box 740241, Atlanta, GA 30374-0241
    TransUnion: 800-680-7289; www.transunion.com; Fraud Victim Assistance Division, P.O. Box 6790, Fullerton, CA 92834-6790
    You may wish to visit the web site of the U.S. Federal Trade Commission at www.consumer.gov/idtheft or reach the FTC at 1-877-382-4357 or 600 Pennsylvania Avenue, NW, Washington, DC 20580 for further information about how to protect yourself from identity theft. Your state Attorney General may also have advice on preventing identity theft, and you should report instances of known or suspected identity theft to law enforcement, your State Attorney General, and the FTC. For North Carolina residents, the Attorney General can be contacted at 9001 Mail Service Center, Raleigh, NC 27699-9001; telephone (877) 566-7226; or www.ncdoj.gov. For Maryland residents, the Attorney General can be contacted at 200 St. Paul Place, 16th Floor, Baltimore, MD 21202; telephone: (888) 743-0023; or www.oag.state.md.us.
    We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please contact us at 1-800-345-7669 should you have any additional questions.

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