Y ya me paro:

Articulo de Masakazu Honda (PC Watch):

H.264 decoding itself was not very difficult for Cell with moderate optimization and they could play a movie in realtime at the first try unlike very difficult SACD optimization. However, because they began the development without knowing the final Blu-ray standard, they set the goal very high for decoding 2 full HD H.264 streams at 40Mbps simultaneously. Besides the clockspeed of the devkit was lower than the final product which made the development difficult. The current decoder can decode full HD H.264 with 3 SPEs.
Es decir, El codec actual de PS3 puede con video H.264 en 1080p con 3 SPEs. (recordemos que CELL se compone de 1 core genérico y 7 SPE o cores específicos para coma flotante)

En el supuesto absolutamente incoherente de que SONY no vaya actualizando periodicamente el rendimiento de su codec, a CELL le sobraría y un SPE para hacer PiP EN H.264 A 1080p.

Realmente estoy convencido que si SONY no hace compatible la PS3 con todos los perfiles BD-J será por algun oscuro motivo, pero no por incapacidad del HW.

Os dejo un link interesante:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=36188