Al principio me parecía que mejoraba sobre todo en los graves, pero el sonido de los medios-agudos me resultaba poco familiar, acostumbrado a las b&W 601. Aunque mejoraba la separación de frecuencias con las A1, no sabía decir muy bien qué sonido me gustaba más. Poco a poco me he ido dando cuenta que el sonido de las A1 es mucho más fiel. Las he cambiado de ubicación, y la mejora ha sido espectacular, Problablemente, había algo que emborronaba el sonido debido a la situación. Pero sobre todo, lo que creo que me ocurría es que posiblemente las 601 comprimen más el sonido, lo que en escuchas-comparaciones cortas, puede dar lugar a una sensación de sonido más compacto. Poco a poco me he ido percatando de infinidad de detalles en las grabaciones que antes aparecían velados.
Esta mañana las estuve comparando con mi hermano que toca la guitarra y tampoco él ha tenido ninguna duda: Con las A1, se aprecian muchísimo mejor los rasgueos y armónicos de guitarra y también dan más dinámica. Las puedes escuchar bajito sin perder detalle.
Leyendo una review en esta web http://www.hometheaterhifi.com/volum...lestiona1.html
, ahora me doy cuenta que esto es normal y me podía estar pasando algo parecido a esto que dice:
The first thing I noticed about the A-1s was their smoothness. There were no obvious dips or peaks anywhere. These are some of the most even-sounding speakers I have ever heard. No harsnhess, no boominess. Just music. Someone who is not familiar with the high-end sound might think these speakers are boring and that something is missing. That is, until they realize that what's missing is distortion. Funny that a lack of distortion can sound boring! I sort of felt that way too at first. Especially after listening to my bass guitar the evening before. I use signal processing to actually increase distortion for some tunes. It adds a buzz or edge to the notes and makes them carry in a noisy bar. But after continued listening to the A-1s, this effect wears off, and suddenly I found myself at peace with the sound. No fatigue. "Easy Listening" is a good term. I sat through an entire album of Baroque music (Vivaldi) and enjoyed every minute (it's not my type of music, but that was what they had on in the lab when I came by to pick them up). We all preferred the Bryston power amplifier with these speakers. The Bryston has a "bite" to it that gave us just the right effect. Still no harshness, and they were easy to listen to, but some edge, or maybe snap, that we really liked. Vocals were very natural. Enya and Natalie Cole are two of the favorites in the lab. It is real easy to hear any boominess or chestiness that is added by speakers. They sounded completely natural, and the Bryston amp made Cole's slight rasp come through. But not overly sibilant.
En resumidas cuentas, estoy feliz con estas cajas. Gracias una vez más al sabio Jorgitox